ADACHI KYODAI


BULLETIN BOARD



“Let Adachi Kyodai play in your country !!!”



※現在、管理者の都合により閲覧のみとなっております。


Michele Ito friend
nocy music
HOME / MAIL
Dear Adashi, I am a friend of Michele ito who gave me you your info i am a Flamenco Brazilian guitarist and would like to to go to Japan to perform live together or with my band it does not matter i have a lof of fans in Los Angeles ask me why i dont do shows in japan, can u put me in touch any booking agent I will appreciate that, thank you and your music is great.....
nocy
nocymusic.com
No.37
2008/01/11(Fri) 15:13:03




We apologize for the inconvenience
Source.K.Adachi
HOME / MAIL
We are very very sorry about the inconvenience that comments from overseas had been refused since the end of 06.Now it is fixed, so,if you please try to write us again,we are really glad to hear that.
No.25
2007/05/08(Tue) 06:06:10




Interview:Rock Impressions Italy (language Italian)
Source.K.Adachi
HOME / MAIL

INTERVISTA AGLI ADACHI KYODAI (versione inglese)
Risponde alle domande So Adachi
di Giancarlo Bolther

Ciao So, ci vuoi raccontare dei brani del nuovo cd Xianshi e della storia collegata al titolo?
Il nostro nuovo lavoro Xian Shi deriva da una parola cinese che significa Sasso, trattenuto nel becco da un uccello. Ho trovato questa parola leggendo un racconto (scritto dal signor Chin Shunn Shin, un autore cinese), che parla di un racconto mitologico. La figlia di Yandi, una divinità del fuoco e della lussuria, è stata scagliata nel mare dell’Est. Nella sua vita successiva essa è rinata come uccello, ma non si era dimenticata del rancore contro il mare. Così prese un sasso e lo tenne nel becco per farlo cadere nel mare per seppellire l’acqua.
Guardando a questa storia, la parola xian-shi sembrava un’ottima metafora per per parlare degli sforzi interminabili che a volte sembrano inutili… ma penso che sia simile alla situazione di mio fratello quando compone della musica. Perché fin da quando eravamo molto piccoli, eravamo molto impacciati rispetto agli altri bambini e anche abbastanza inutili per la società stessa... e possiamo ancora esserlo allo stesso modo, se non suoniamo musica. Per questo ho dato all’album il nome Xian-Shi.

Come procedete a comporre le canzoni?
Io e mio fratello siamo praticamente incapaci di scrivere musica, così, io scrivo una riga e la registro, cambio la riga e la registro, mio fratello la impara, poi compongo l’armonizzazione e la registro… ok, fermatemi!! Insomma Xianshi riflette come siamo!
D’altra parte, quando suono con gli Ausia, i miei due compagni Akihisa Tsuboy e Yukihiro Isso memorizzano quello che faccio fin dalla prima volta e senza il bisogno di scrivere niente! La notte scorsa abbiamo fatto un concerto con gli Ausia ed è stato fantastico!

Mi puoi raccontare qualcosa di più?
Negli ultimi dieci giorni abbiamo fatto due concerti con gli Ausia e adesso sono molto affaticato, ma sono stati due concerti eccezionali!!! Tsuboy migliora ogni volta di più. Isso ha tenuto anche un grosso concerto il mese scorso al Teatro Nazionale con molti musicisti come Natsuki Kido (del progetto ERA con Tsuboy) e la Tokyo Philharmonic Orchestra. Così era veramente carico ed è riuscito anche lui a suonare in modo grandioso.

Secondo te, quali sono le caratterstiche principali del nuovo album?
Facendo il confronto con il nostro primo album a nome Adachi Kyodai, chi ci ascolta potrebbe essere abituato a quello che stiamo facendo, così, per quelli a cui piaciamo, penso che si siano abiutuati alle nostre composizioni più lunghe e strutturate. “Hard Line” o In the Howlingwood” sono piuttosto lunghe a causa delle parti dove improvvisiamo quando le suoniamo dal vivo.

Di solito gli artisti non sono mai totalmente soddisfatti del loro lavoro, cosa ti piacerebbe cambiare nei tuoi o ritieni che siano abbastanza buoni così come sono?
Io non rendo molto quando suono in uno studio di registrazione, perché mi manca il contatto con il pubblico che mi da la carica giusta. Mi manca la tensione legata alla paura di fare errori e questo mi fa mancare anche l’eccitazione. Ma il risultato che abbiamo raggiunto con xian shi ci fa sentire molto soddisfatti.

Quali sono le principali differenze fra Xianshi e il disco precedente?
Oggi possiamo maggiormente apprezzare e goderci le circostanze di quanto stiamo facendo, il senso di quello che stiamo facendo e credo anche di quello che ci viene chiesto di essere. Tutto questo è cominciato con la realizzazione del primo album ADACHI KYODAI.

Quali sono le principali differenze fra gli Adaki Kyodai e gli Ausia?
L’eccitazione e la tensione che cerco di trasmettere nella musica è praticamente la stessa nei due progetti. Negli Adachi Kyodai ho due incredibili colori nella gamma a mia disposizione per disegnare, mentre negli Ausia ne ho tre. Gli Adachi sono duri, forti e selvaggi, non c’è posto per il relax, sono sangue e istinto. Gli Ausia hanno una voce in più da armonizzare, c’è più improvvisazione, un sangue diverso e un incredibile e sorprendente intesa fra i musicisti.

Hai altri progetti al momento?
No, in questo momento posso occuparmi sono degli Adachi Kyodai e degli Ausia, è da circa due tre anni che riesco a godermi i risultati in entrambe i gruppi. Mi piacerebbe molto però dar vita alla versione elettrica di queste due band.

La tua tecnica è veramente impressionante, ma quanto è importante per il tuo sound l’abilità tecnica?
È un linguaggio con cui parlare, è un quadro da disegnare, in altre parole è semplicemente un vocabolario con cui esprimersi e poter fare quello che desideri.

Non credi che troppa tecnica possa diminuire il piacere in chi ti ascolta?
A dir la verità noi suoniamo principalmente per il nostro personale piacere di farlo, se poi la cosa piace anche al pubblico per noi è una bella soddisfazione.
Il pubblico che ci vede per la prima volta di solito viene sopraffatto, perché i musicisti di entrambe i progetti presntano molte diversità sia come velocità esecutiva che come forza espressiva. Ma gradualmente il pubblico si lascia coinvolgere e incomincia a partecipare al concerto, se non se ne sono andati prima.

Cosa significa per te suonare con tuo fratello negli Adachi Kyodai, c’è qualche forma di competizione fra di voi?
La mia abilità musicale è costruita e ritagliata apposta per supportare e mostrare l’abilità eccezionale di Ryusuke nel suonare la chitarra di fronte al pubblico. Mi stai chiedendo se noi litighiamo e ci arrabbiamo per la musica? Si, certo, lo facciamo spesso!!!

Ci puoi raccontare come hai conosciuto Tsuboy e come è nata la vostra collaborazione artistica?
Io e Isso stavamo cercando un violinista, dopo che nel 1997 gli altri membri degli Ausia avevano lasciato il gruppo, Ryusuke alla chitarra, Keisuke Ohta al violino, Masaki Yosimi alle percussioni indiane... Avevamo fatto un piccolo concerto a Tokyo e avevamo incontrato un altro gruppo con un violinista. Erano i KBB. Tsuboy aveva suonato il violino durante le prove, ma all’epoca i suoi strumenti principali erano la chitarra elettrica e le tastiere. A quel tempo Tsuboy aveva solo un violino molto economico. Mi piacque molto il suo stile! Così, mi fermai a parlare con lui nei camerini, intimandogli di entrare nel gruppo… e lui così fece.
Anche il chitarrista degli Era Natsuki Kido era stato minacciato da Isso, e iniziò la sua carriera professionale con il gruppo di Isso, facendone poi la sua occupazione stabile, questo è successo circa vent’anni fa.

Che tipo è Tsuboy come persona e come artista?
È il più giovane del gruppo, è una persona molto naif che dorme molto e mangia molto poco, è un commputer nurd...

Se tu dovessi avere la possibilità, quali sono gli artisti con cui ti piacerebbe suonare?
Sfortunatamente non possiedo una tonalità perfetta e non sono capace di leggere le partiture musicali, quindi sono capace di suonare solo quello che so. Questo significa che non sono molto bravo a jammare. Nonostante questo, cerco sempre di fare qualcosa che abbia una grande tensione, un po’ come hanno fatto gruppi come i King Crimson, Jimi Hendrix o i Doors.

Cosa caratterizza le tue esibizioni dal vivo?
Ogni concerto è unico e irripetibile, ogni volta è diverso dagli altri.

Come prepari la set list?
Per la maggiore mi faccio influenzare dal tempo e dall’umore del giorno.

Quando ascolti un chitarrista cosa ti piace e cosa non ti piace?
Mi interessa quando propone qualcosa di diverso dagli altri, o quando riesco a identificare con facilità le sue caratteristiche nel suonare.

Qual è il tuo modello preferito di chitarra?
I vecchi modelli di Gibson Les Paul, quelli standard, black beauties, gold tops, flat tops, chitarre jazz, semi accoustiche, Fire birds, Flying V, SGs, Fender, Rickenbacker, Gretch, D'Anjelico, ci sono così tante belle chitarre fatte in America da poter scegliere! In particolare penso alle Epiphone o Guild jazz guitar e Dread Naughts, fatte negli anni '50 che sono semplicemente fantastiche! Oggi uso principalmente una domestic nylon strunged classical guitar, fatta nei tardi anni '60s. Un’altra delle mie preferite è l’italiana EKO Rokes bass, per il suo notevole disegno.
Dopo tutto, se ne devo scegliere una sola, allora vado in Spagna a cercare una buona chitarra spagnola, per la loro leggerezza, bilancimento e per il loro suono meraviglioso. Oppure una leggera Les Paul standard '57-'60 con hambackers e una manico sottile.

Quanto tempo dedichi alle prove?
Non molto, una o due volte al mese.

Che musica ascolti? Cosa ti piace di contemporaneo e cosa ti ispira di più del passato?
Oltre ai nostri, recentemente spesso ascolto gli Shakti di John Mclaughlin e Giuseppe Gaccetta 24 Caprise. Nel passato sono stato affascinato da Jethro Tull, King Crimson, John Maclaughlin, The Beatles, The Who, Jimi Hendrix, J.S.Bach, N.Paganini, Ruggiero Ricci, ARVO PÄRT, Akira Ihukube, EL&P, CSN&Y, ma anche dalla pittura italiana, dalle belle arti in genere, dalla pittura Giapponese, agli accessori, al mobilio, dai giardini, dalle costruzioni europee, dal vasellame koreano, dei cartoon americani, dai films, dalla musica indiana e da molto altro ancora…

Cosa mi puoi raccontare della scena musicale del tuo paese?
Non so davvero dirti molto a proposito… Ma, i cantanti provenienti da Okinawa, l’isola più a sud del Giappone, sono piuttosto originali e a volte anche molto impressionanti.

Quanto sei connesso culturalmente alla tua terra?
Scuoto il mio corpo per andare a vedere dei giardini dei templi, dei quadri, i colori della natura, Kimono, pettini, che spesso trovo emozionanti o per assaporare del cibo, ma qualche volta mi vergogno molto di essere un giapponese, in particolare quando vedo tanti compatrioti sventati ed egoisti, deboli e questo è un vero fenomeno sociale di questi giorni, e di sentire dei criminali introversi ed egoisti.

Questi sembrano dei periodi molto bui. Cosa ne pensi, sei ottimista o hai paura del futuro?
Si, ho paura del futuro, sto per piangere... NO! Gente di diversi paesi trova che gli Adaki Kyodai e gli Ausia siano passionali e incontrare il pubblico straniero ai concerti ci riempie di gratitudine. Io credo che non ci sono confini per la musica o per le arti in generale. Ci sono troppe situazioni difficili in giro per il mondo, ma nonostante questo vale la pena di interessarsi al mondo!

GB
No.23
2006/04/15(Sat) 04:21:38




(No Subject)
Source.K.Adachi
HOME / MAIL
U.S.A. Proggnosis http://www.proggnosis.com/MUSIC_DBCDInfo.asp?txtCDID=18425 Mr.MJBrady's xianshi review
Published on: 18 Feb 2006
The brothers Kyodai are playing some pretty intense acoustical guitar music, playing off one another in what would typically be a quaint and
relaxing mood, as the acoustic guitar is so accustomed to providing.
However, these two are far from relaxed or quaint, between them, they are discovering new ways to make acoustic guitar sound frenetic, dynamic if not otherwise uncontrolled shredding.
It's as if they are playing in the same setting as heard from maestroes McLaughlin/DeLucia/DiMeola, but with a penchant for the disharmonic modal systems. It's pretty fast and furious stuff.
Nuno, in his review of Adachi's previous release compares him to guitarist Bernd Steidl, fair enough in terms of speed and delivery
However, on this cd, the brothers stay pretty entrenced in melodies of melancholy. I am not sure if this is by design or by accident, but from the start to the end, thematically the songs are angular and fragmented, kind of an avant garde version of the Mclaughlin/DeLucia's or Strunz and Farah's of the guitar tandem acoustical duets of the world.
No.22
2006/03/31(Fri) 21:25:30




interview from Italy, Rock Impressions
Source.K.Adachi
HOME / MAIL
Interview from Italian site www.rock-impressions.com (incapable yet though.....)

1. Can you tell us about the songs from Xianshi and hte story behind the title, please?
:Our new release xian shi is a Chinese word which means:Pebble,held in a bird beak.. I found this word in a novel (written by Mr. Chin shunn shin-a
Chinese author),which means.....

In Chinese myth, a daughter of Yandi,-a God of Fire and Luxuriance was drawned, in the eastern sea .
In her next life, she was born as a bird, but couldn't forget the spite against the sea.
So,she took pebble holding in her beak,to drop in the sea to bury the water.

From that story,the word xian-shi turns to be a meaning of endless efforts which seems silly..
But I felt something similar to our brother's making music. Because since we were small, we were extremely clumsy comparing to the other kids,and quite useless to the society too,....and we may still be the same, if we do not play music. So I named this album, xian-shi.

2. How do you go about the process of composing songs?

:My brother and I are almost blind to musical score,so,I make line ,record it,I change the line,record it,my brother remember it,I make the harmony,record it....OK,Stop me!! Oh how xianshi,WE ARE!?

On the other hand,when I play with AUSIA,two colleagues of mine, Akihisa Tsuboy and Yukihiro Isso remembers, what I make on their first attempt,without writing anything!!! Last night,I had a gig with AUSIA,and it was just fantastic !

3. In your opinion, which are the hitpoints of the new album?

Compairing again with the 1st ADACHI KYODAI ,listners might have accustomed to what we are doing, so, if liked us,I thought people could be more patient to our long song too.HARD LINE or IN THE HOWLINGWOOD are rather longer , because of the improvisation part when we play in concert .

4. Usually artists were never totally satisfied with their works, what would you like to change in yours or they are good enough as they are for you?

:I am not good at playing in studio,because there is no audience to give us much more heat. To be nervous about making mistouches often causes loss of thrill too. But the place where we could reach in xian shi made us feel alright.

5. Which are the main differencies between Xianshi and the previous album?

:We could enjoy the circumstances of what we are doing, sense what we ought to do,and guess what we are required to be,through the experience of making the first album ADACHI KYODAI.

6. Which are the main differencies between working/playing/composing/recording with Adaki Kyodai and Ausia?

:The thrill and excitement I try to put in music is almost the same. In ADACHI KYODAI , I have two ,in AUSIA I have three incredible colours on my palette to draw. ADACHI-tight, strong & wild,no rest,blood and instinct. AUSIA-one more voice for harmony , more improvisation,different blood , incredivle unexpecting response bitween the players.

7. Can you give us an introduction to your musical formation and about your playing style?

: I can only manage ADACHI KYODAI & AUSIA for the moment, Only these 2 ,3 years, I could become to enjoy taking solo in both bands. I wish to form a erectric versions of those 2 units ,as we used to do too.

8. Your technical ability is very impressive, but how much important is the technical ability in your sound?

: Language to talk, paint to draw, It is just a vocabulary for what we want to do.

9. Don’t you think that too much technical exhibition may affect the pleasure for the listener?

: To say the truth ,we play music mainly for our own pleasure .

10. What kind of response are you experiencing from the audience to your music?

: Listeners who first see us usually upset,because players in both units are little bit different in playing speed and their strong existence . But gradually people are involved,and begin to enjoy the heat ,if they do not leave.

11. What does it mean for you to play with your brother in Adachi Kyodai and there was some kind of competition between you?

:My musical abillities are made and shaped up to support and to show Ryusuke's outstanding guitar playing to the audiences. If you are asking me, we fight or quarrel about music?----Yes,we do a lot!!!

12. Can you describe to us your meeting with Tsuboy and when is born your artistic collaboration?

:Isso and I were looking for a violin player,after the rest of the band (Ryusuke :guitar,Keisuke Ohta :violin, Masaki Yosimi :Indian percussives...)left AUSIA in 1997,we had a little gig in Tokyo, We have found there played another band with a violin player. That was K.B.B. When they were rehersing, Tsuboy played the violin. But his main instruments are the electric guitar and keybosrds. At that time he only had a cheap electric violin. I liked that kind of attitude ! So,I caught him in the tiny dressing room,threatning JOIN the BAND,OK?..........and so he did.

...Natuki Kido the guitar player of Era,was also thretened by Isso ,and began his proffessional career with Isso's band ,giving up his stable occupation , 20years ago...Did you know?

13. What kind of person is Tsuboy as a man and as an artist?

:He is the youngest in the band, naive, does not sleep or eat a lot, commputer nurd,.......,

14. If you could have the possibility, which are the artists you would like to play with and why?

:Unfortunately I don't have perfect pitch ,and I can't read scores so I can only play what I can play. That means I am not good for jamming .Though I always wish to do something which has strong tention,like what King Crimson, Jimi Hendrix ,or The Doors did.

15. What is that caracterize your live performances?

:A Happening ,only occur once or can be experienced once in lifetime.

16. Which was the best experience with an audience that you like best to remember?

17. How do you prepare the set list for live performances?

: It is almost always up to the weather or feeling of the day.

18. When you listen to a guitar player, what is that you like and what do you dislike?

:I am intrested in something different from the others,or I can easily identify the player's characters

19. Which is your fave guitar model and why?

: Old gibson Les Paul model ,standards,black beauties,gold tops,flat tops,jazz guitars,semi accoustics,Fire birds,Flying V, SGs,Fender Guitars,Rickenbacker,Gretch,D'Anjelico, too many attractive American guitars in the world ! .Especially Epiphone or Guild jazz guitar and Dread naughts ,made in '50s are just fantastic! .Now I am mainly using a domestic nylon strunged crassical guitar, made in late '60s . Italian EKO Rokes bass is my favorite too because of its outstanding design.

After all, if I have to choose one, I go to spain and try some good spanish guitar ,because of their lightness, ballance and big sound.

20. If you have to choose a vintage guitar, which one will be your choice?

: A light Les Paul standard '57-'60 with hambackers and thin neck.

21. How many time did you spend to reharsal?

: Once or twice a month .

22. What kind of music do you listen to? What are your favourite bands actually and what are your inspirations from the past?

:Besides ours , recently I still often listen to Shakti with John Mclaughlin ,Giuseppe Gaccetta 24 Caprise. In the past I was inspired by Jethro Tull , King Crimson , John Maclaughlin , The Beatles , The Who , Jimi Hendrix , J.S.Bach , N.Paganini ,Ruggiero Ricci , ARVO PÄRT, Akira Ihukube , EL&P ,CSN&Y,also Italian Paintings , Fine Arts , Japanese Paintings ,Accesaries ,furnitures ,gardens , Europian buildings ,Korean pottery , American animation , Films ,Indian music ,and so on.......

23. What can you tell me about the musical scene in your country?

:I don't really know what it is like ...But ,singers from Okinawa,the southern islands of Japan is quite unique and sometimes very impressive.

24. How culturally connected are you to your native land?

: I tremble my body stirring sometimes to see temple gardens ,paintings , colour of nature , Kimono , combs ,or tasting food , but sometimes I am really ashamed to be a Japanese, when to see thoughtless national characters,helpless social phenomenon nower days, and to hear introverted and selfish criminals.

25. These seem to be very dark times. What do you believe about this period, do you are optimistic or do you fear the future?

:Yes, I fear tomorrow I'll be crying...........NO! People from various countries accept ADACHI KYODAI and AUSIA so warm ,and to see foreign audienses in concerts makes us very glad. There is no border to music or arts I believe. Too many difficulties all around the world. But still The world is worth bothering about yet!

Source.K.Adachi
No.21
2006/03/11(Sat) 17:54:10




Mike Klemmer
Progulus Radio
HOME / MAIL
Hi,

I read a review of your CD on the latest Prog-Nose newsletter... I run a progressive radio station called Progulus Radio and I think that their music would fit in perfectly with our format and our listeners. If you would be interested in sending in any CDs and getting some airplay on our station, please let me know and I will give you my address. We are a top 5 prog station on Live365 in terms of listening hours.

Best Regards,

Mike
No.20
2006/02/27(Mon) 12:31:32




review from a U.K.fangine
Source.K.Adachi
HOME / MAIL
ADACHI KYODAI XIANSHI POSEIDON/MUSEA

This is the second album from brothers Ryusuke Adachi and Source ‘K’ Adachi, who apart from the odd vocals from Source K are a duo dedicated to shred on acoustic guitars. Most of the songs are instrumental, and sound as if the brothers have been listening in equal parts to Jethro Tull, Roy Harper and Yngwie Malmsteen. Hearing music like this played on acoustic guitar is very strange indeed and when it works it is incredible, but sometimes they do get lost inside their own technical ability so that although it is very clever it may not be musically all that it could be. There are a couple of covers on the album, as there were on the debut CD which I reviewed a while ago, and this is where Source sings. This time around we have a very unusual take on Roxy Music’s “Chance Meeting” and they return again to Tull (there were two Tull covers on the debut) and this time give us “Wond’ring Aloud”. This is much more of a straightforward take, although there are some interesting arrangements taking place under the surface. I enjoyed the debut, and this is again a very fine attempt although it certainly isn’t essential – if they were playing on electric guitars there would certainly be a much larger audience but as it stands then this is for those who want to hear some very nimble fingers on acoustic. www.musicterm.jp/poseidon
No.19
2006/02/22(Wed) 05:29:15


Notice!
記事no. means “article no.”.
パスワード means “password”.
編集 means “edit”.
削除 means “delete”.

Learn Japanese, OK?
13/300件 [ ページ : 1 2 >> ]